Beboelsesbåde

Derfor sælger den ekstravagante livsstil på de sociale medier

Hvem tænker du på, når du tænker på kendisser på store yachts? Vi gætter på, at du nok kommer i tanke om Kardashian-familien, som er kendt for at have en ekstravagant livsstil. Det har ført til flere millioner følgere på Instagram, og det kigger vi på nedenfor.

Kylie Jenner fejrede sin fødselsdag på en yacht

Kylie Jenner er det medlem af Kardashian-Jenner klanen, som har flest følgere på Instagram. Faktisk er Kylie nummer fem på listen over Instagram-kontoer med flest følgere. Den amerikanske influencer bliver fulgt at 210 millioner personer på det sociale medie, hvor du kan følge hendes ekstravagante livsstil. Blandt andet lejede Kylie en kæmpestor yacht i forbindelse med sin 22-års fødselsdag.

Kim Kardashian fik en smag på bagsiden af medaljen

Kylies storesøster Kim Kardashian West er også i top ti over personligheder med flest følgere på Instagram. Hun bliver i skrivende stund fulgt af 199 millioner personer, og er derfor tæt på at nå et imponerende rundt tal.

Kim Kardashian fik for nogle år siden en hård lektion i, hvordan det kan være farligt at vise for meget frem på de sociale medier. Realitystjernen blev berøvet i Paris, hvor fem bevæbnede røvere trang ind i hendes indlogering. Røverne slap afsted med værdifulde smykker til en samlet værdi af 10 millioner dollars.

I perioden frem til den skæbnesvangre dag havde Kim ikke holdt sig tilbage med vise sine dyrebare smykker frem på Instagram. Senere har hun åbnet op i et Netflix-interview med David Letterman at hun nu tænker sig ekstra godt om, når hun deler personlige billeder med flere millioner personer.

Kim Kardashian forstår dog også at sprede positive budskaber på det sociale medie. Den amerikanske kendis taler åbent om sin interesse i skønhedsoperationer, og hun har tidligere udtalt, at hun nyder at tjekke kontoer med dette tema. Generelt har sociale medier som Instagram bidraget til, at der er mindre tabu om brystforstørrelser hos motiva.health og andre plastikoperationer.

I dag er det blevet socialt acceptabelt at tale om indgreb i ansigtet, brystet og andre steder i kroppen.

Folket er vilde med magiske historier

Realitystjernerne Kim Kardashian og Kylie Jenner er begge glimrende eksempler på, hvorfor deres ekstravagante livsstil sælger på de sociale medier. Takket været deres hit tv-show føler folk, at de kender dem og resten af deres familie.

I sidste ende køber folk forbindelsen til dem, historierne som de deler med omverdenen, og den magiske oplevelse. Det siges, at op til 95 procent af købsbeslutninger er forbundet med fødselsmæssige faktorer. Netop livsstilsbilleder, som de to kvinder er vilde med at dele, har til formål at skabe et følelsesmæssigt bånd med de flere millioner forbrugere.

I bund og grund går følelsesmæssig markedsføring hånd i hånd med den form for billeder de to kendisser og mange andre deler på Instagram og andre sociale medier.